Sabtu, 19 Januari 2013


well, apa khabar u allz ?? aku kat sini biasalah.. pening sebab terlebih tidur. hihihi.. nak dijadikan cerita untuk entry kali ni, topik aku pada kali ni adalah "kawan".. hehehhehe.. pasal kawan lagi.. yalah.. kawan kan manusia yang paling rapat dengan young adult macam aku ni.. apa yang aku nak cerita kat sini ni cuma berkaitan dengan perasaan kecewa ja.. tapi bukan lah aku nak cakap yang kawan2 aku tu xbagus okaey?? dengar dulu cerita aku nieee.. 

takdalah, cuma sejak aku tinggal kat key el ni kan.. macam2 la jenis manusia yang aku jumpa kan?? mula2 aku berkawan dengan roommate aku ni.. dia orang pertama yg aku kenal so, aku jadi rapat dengan dia.. tapi rasanya kami jadi rapat hanya atas nama roommate. so sekarang ni, dah lain2 bilik.. dan nampak dah jarak antara kitorang,.. aku tak tau salah aku ka apa ka.. masa mula2 masuk semester 2 tu kitorang masih lagi.. aku ajak g KFC.. tapi sekarang ni, dia dah selalu dengan classmate dia tu.. kalau makan pun jarang sekali lah nak mesej aku, mengajak g makan sekali ngan dia.. but its ok.. aku just terasa something dengan situasi ni..macam kawan aku dah kena rampas dari aku.. nama panggilan kawan kepada kawan aku ni Mek, dari kelantan.. bila aku bercakap, ketawa2 dengan bekas roommate aku ni, mesti muka dia macam tak senang sikit.. aku perasan tu tapi tak tau lah kalau aku yang membesarkan cerita ni.. dorang ni satu kelas, so ada credit lah kepada kelas tu sebab membolehkan dorang ni sentiasa bersama.. but its ok.. i dont know why but i feel like i dont want to get too close to someone.. it just hurts. but dalam case bekas roommate aku ni, its not that hurts laa.. baru kenal2 juga kan berapa bulan.. its ok.. the thing is, i dont want to tell my stories to any one of them that i know from ASASI TESL 2012/2013.. dont care if they call me arrogant ka, poker face ka.. whatever man!! i dont care!! 

fuh,. agak emosi disitu ya.. hahaha.. 

yang ni pulak edisi kawan aku yang di Sabah.. aku still prefer dorang than new friends yang aku kenal kat sini..because you know what?? group yang aku kenal sekarang ni almost semua nya suka cakap belakang.. even antara kawan2 dalam group tu sendiri.. aku terfkir jugak.. kalau dah orang lain dorang dah cakap macam ni, kompom nama aku pun pernah keluar sekali kan?? bila dorang cerita pasal orang lain, apa yang terlintas difikiran aku cuma, dorang mesti ada cakap pasal aku juga ni kan?? itu membuatkan aku xboleh percaya sesiapa 100%.. i admit it i, myself talk behind myfriends.. i admit it.. so seri lah kan?? tapi sebagai kawan, aku harap korang tegurlah kalau aku ada buat salah. and aku dah maafkan komengs kalau dorang pernah kutuk aku.. sebab i think they are better than my new friends.. tapi aku ada lah mau luahkan something pasal sorang dari geng komeng ni.. apa kata aku namakan dia A.. sejak masuk asasi, aku jadi sibuk dengan kerja sendiri, sama juga dengan kawan2 aku yang masuk form 6 tu.. dorang pun ada kerja masing2 kan?? bila aku nampak dorang tangkap gambar sama2 lepas tu post di fb.. aku jadi jealous lah.. sebab muka aku takda kat dalam gambar tu.. rasa tersissih ada, kena buang ada, dilupakan pun ada. macam2  lah.. tapi aku tau bukan salah dorang.. serious aku cemburu,. aku bukan saja2 komen cakap aku rasa cemburu.. sebab memang aku rasa cemburu.. tapi bila dah jumpa kawan baru, dan dorang mula rapat.. hmm.. macam2 boleh jadik.. dan memang jah jadik pon.. sapa yang sedih?? kawan kita sendiri.. aku minta maaf kalau ko ada baca post aku ni.. bukan salah ko juga.. aku sayang ko bh.. cuma jangan lah lupakan aku yang jauh ni.. walau kita setakat friends ja.. serius lah aku cakap,.. aku sedih sangat bila aku ni stakat friends ja.. sebab kita lagi lama kenal dari kawan baru ko tu, tapi.. ntah lah.. yang penting ko happy lah.. kita still kawan juga kan.. patut bersyukur la aku kan?? take care my friends.. pida, yunyun, armi, and ekin.. miss u guys so much!!! insyaallah aku balik sabah ada lah lagi ole2 utk kamu tu..

ok.. xda mud lah mau mnaip.. everyone take.. assalamualaikum~~ :)

2 ulasan: